Me Eilakaislalla haluamme panostaa kumppanuuksiin – olla aidosti asiakkaidemme tukena heidän vaihtelevissa henkilöstötarpeissaan. Olemme asiantuntijaorganisaatio, joka kohtaa asiakkaansa yksilönä, sillä jokainen yritys ja työyhteisö on uniikki! Tästä todisteena on henkilöstö, ihmiset. Me olemme kaikki yksilöitä ja toista samanlaista ei löydy. Ihmiset mahdollistavat yrityksen liiketoiminnan toimivuuden ja kasvun. Käyn tässä blogissa läpi, miten ja miksi itse Eilakaislan myynnin asiantuntijana rakennan aitoja ja ihmisläheisiä kumppanuuksia.
Paljonkin! Kun yritys investoi kumppanuuksiin, säästyy pitkällä aikavälillä arvokkaita resursseja. Säästetyt resurssit, kuten ajan ja rahan, voi yritys käyttää oman ydinliiketoimintansa kehittämiseen.
Luotettavan kumppanin pariin uskaltaa palata kerta toisensa jälkeen, eikä aikaa mene uuden, itselle sopivan toimittajan etsimiseen. Luotettava kumppani osaa myös sanoittaa toisen puolesta tämän tarpeet ennen kuin niitä osaa itse edes huomata: millainen palvelukokonaisuus toimisi heille nyt sekä pidemmällä tähtäimellä. Tähän pyrin itse yhä uudelleen omien asiakkaideni kanssa.
Juuri itselle oikean kumppanin löytyminen ei ole kilpajuoksu, jossa nopein voittaa. Kumppanin etsimiseen kannattaa panostaa. Voit esimerkiksi pohtia sopivaa kumppania etsiessä, mikä yritys jakaa kanssasi samat arvot, tavoitteet tai toimintatavat. On myös oleellista itse ymmärtää, mitä yrityksesi tarvitsee – tällöin sopivan kumppanin löytyminen voi onnistua.
Entä mikä rooli myyjällä on kumppanuuden syntymisessä? Kumppanuuden rakentaminen on prosessi, joka alkaa yrityksen perusteellisesta tuntemisesta. Myyjien on oltava aidosti kiinnostuneita potentiaalisten asiakkaiden taustoista (mm. toimiala, päättäjät ja nykytilanne). Ensikohtaaminen voi olla ainoa tilaisuus näyttää halukkuus syvempään yhteistyöhön, ja siksi kotiläksyjen on oltava tehtynä.
Myynti on usein joko voitto tai tappio. Jos et onnistu vakuuttamaan potentiaalista asiakasta ensimmäisessä kohtaamisessa, kumppanuuden rakentaminen saattaa jäädä haaveeksi.
Ensikohtaaminen on vasta alkusoitto. Asiakassuhde vaatii jatkuvaa työtä: tarvitaan periksiantamattomuutta, asiakkaan huomioimista, yksityiskohtien ymmärtämistä ja ennen kaikkea rehellistä mielenkiintoa asiakkaan menestyksen ja tarpeiden edistämiseen. Kun läksyt ovat tehtynä, on tämä mahdollista!
Itse huomioin nämä asiakkaideni kanssa muun muassa seuraavasti:
Myyjän tehtävä asiakkaan luottamuksen saamisen jälkeen on kehittää suhde kumppanuudeksi, joka tuo hyötyä molemmille osapuolille. Oikein valitut kumppanit ovat jokaiselle yritykselle yksi keskeisimmistä menestystekijöistä. He, joille haluaa ja uskaltaa ulkoistaa tietyt tehtävät, jotta yritys voi itse keskittyä omaan liiketoimintaansa.
Pitkäjänteisyys ja kyky luoda kestäviä, luottamuksen arvoisia suhteita on oleellista. Me Eilakaislalla panostamme laatuun ja asiakaskeskeisyyteen (nämä ovat myös arvojamme eli tekemisemme ytimessä), joiden avulla luomme kestäviä kumppanuuksia. Me tarjoamme asiakkaillemme välittävää henkilöstöpalvelukumppanuutta toimialasta riippumatta.
Itse pyrin luomaan asiakkaideni kanssa aidon suhteen, kumppanuuden. En siksi, että haluaisin tehdä kauppaa, vaan siksi, että olen aidosti kiinnostunut heidän tarpeistaan ja tilanteestaan. En häviä mihinkään, kun aloitan yhteistyön uuden asiakkaan kanssa, vaan johdan projektia ylätasolta tukemalla konsulttejamme ja teen kaikkeni, että saamme sovitut tulokset täytettyä. Pidän huolen, että asiakkaamme voivat olla varmoja ja huoletta, että kaikki menee sovitusti maaliin!
Pidetään siis huoli siitä, että soihtu palaa eikä sammu. Tervetuloa meidän kanssamme matkalle, joka vie meidät yhdessä kohti uusia huippuja – valaistaan kaikki huiput yhdessä! 🚀