Suomen pisimpään markkinoilla toiminut henkilöstöpalveluyritys Eilakaisla on viime aikoina modernisoinut paljon toimintaansa panostaen erityisesti digitaalisiin työkaluihin ja hakija- ja asiakaskokemuksen parantamiseen. Eilakaislan vahvuuksia ovat laatu, luotettavuus ja vastuullisuus – yritys pitää huolen siitä, että jokainen elämä löytää näköisensä työn sekä työ näköisensä tekijän.
Lisäksi Eilakaisla on viime aikoina laajentanut toimintaansa uusille toimialoille. Eilakaisla on ollut pitkään tunnettu erityisesti toimisto- ja asiantuntijarekrytointien sekä henkilöstövuokrauksen vankasta osaamisesta. Myös vahvistuneet toimialat, kuten HoReCa ja teollisuus, tarjoavat Eilakaislan kautta töitä etsiville hakijoille entistä monipuolisempia ja erilaisiin tilanteisiin sopivia työmahdollisuuksia. Näistä lähtökohdista Eilakaisla lähti vuodenvaihteessa päivittämään brändiään.
Eilakaislan toimitusjohtaja Antti Soro kommentoi brändiuudistusta seuraavasti: "Olemme ylpeitä siitä, että olemme Suomen henkilöstöpalvelualan konkareita. Tavoitteenamme on kuitenkin pysyä ajan tasalla ja uudistua jatkuvasti vastataksemme asiakkaidemme ja hakijoidemme tarpeisiin. Halusimme lähteä päivittämään ulospäin näkyvää brändiämme kuvastamaan entistä paremmin Eilakaislan kulttuuria ja organisaatiossa tapahtunutta kehitystä. Tarjoamme ihmisläheistä ja asiantuntevaa palvelua ja nyt voimme uuden brändi-ilmeen ja tarinamme kautta tuoda sen entistä paremmin näkyväksi kaikille."
Brändin keskiössä hyvinvoiva työntekijä
Brändiuudistus toteutettiin yhdessä suunnittelutoimisto Kallan & Co:n kanssa. "Oli kunnia päästä mukaan kehittämään Eilakaislan tunnettua ja arvostettua brändiä, joka on jo vuosikymmenten ajan ollut uranuurtaja koko toimialallaan. Suunnittelun lähtökohdiksi otettiin perinteikkään brändin tunnistettavuuden ylläpitäminen ja vahvistaminen kaikissa kosketuspisteissä, sekä toisaalta brändin ilmaisun modernisointi ilmentämään yrityksen kehittymistä, uusia aluevaltauksia sekä muovautumista asiakkaiden ja työnhakijoiden muuttuviin mieltymyksiin", kertoo Kallan & Co:n Lead Strategist Julius Kontiola uudistusprosessista.
Tuoreen brändin ydinkonseptin nimi on "Työ elämän ehdoilla" ja konsepti kuvaa sitä, kuinka ei ole kahta samanlaista elämää eikä siten myöskään kahta samanlaista ihmistä, ammattilaista tai työtä. Eilakaisla tunnistaa niin elämän kuin työelämän tarpeet ja osaa yhdistää oikeat tekijät oikeisiin töihin.
Kun työ tuntuu merkitykselliseltä ja sopivalta omaan elämään, se on myös toimivaa ja tuloksellista. Tämä luo hyvinvoivia työpaikkoja. Eilakaislalla tämä näkyy käytännössä hyvin monenlaisiin elämäntilanteisiin sopivina työmahdollisuuksina, vakaana henkilö- ja rekrytointiosaamisen asiantuntemuksena sekä kohtaamisina ihmiseltä ihmiselle.
"Uudistunut brändi elää jo vahvasti eilakaislalaisten keskuudessa ja toimintamme pohjautuu sen tarinaan. Brändin uudistuksessa olemme osallistaneet vahvasti omaa henkilöstöämme sekä tärkeimpiä kohderyhmiämme. On ollut antoisaa kuulla näiden eri tahojen palautteita lopputuloksesta ja yhteinen mielipide on ollut se, että uusi ilme ja tarina nostavat brändimme uudelle tasolle ja säilyttävät silti Eilakaislan tutun ytimen. Uusi ilme kuvastaa entistä paremmin Eilakaislaa tänä päivänä – raikkaasti ja hieman leikkisälläkin tavalla", kuvaa Eilakaislan markkinointi- ja viestintäpäällikkö Petra Tiirikainen. Tuore ilme on nyt näkyvissä Eilakaislan digitaalisissa kanavissa ja jalkautusta jatketaan yhä.
Lisätietoja: