Sopiiko aulapalvelu vain joillekin toimialoille? Entä onko aulapalveluassistentin työnkuvaa tai palvelun resurssimäärää mahdollista laajentaa? Tässä blogissa vastaan yleisimpiin kysymyksiin, joita saamme aulapalveluihin liittyen.
Voiko aulapalveluhenkilön työnkuvaa räätälöidä tai laajentaa?
Ilman muuta. Aulapalveluassistenttien tehtävänkuvaan kuuluu useissa yrityksissä mm. puhelinvaihteen ja chat-palvelun ylläpitämistä, kokousten valmistelua, postituspalveluiden hoitamista ja erilaisia koordinointitehtäviä. Näiden lisäksi työntekijät tekevät yrityksestä riippuen vaihtelevia, yrityksen tarpeisiin sopivia tehtäviä.
Useissa asiakasyrityksissä työntekijämme pääsevät tekemään myös esimerkiksi markkinointiin, taloushallintoon, rekrytointiin, myyntiin, tapahtumiin tai HR:ään liittyviä avustavia tehtäviä ja näin kehittämään osaamistaan. Harvassa työssä pääsee tutustumaan saman talon sisällä eri tiimien työtehtäviin yhtä laajasti kuin aulapalveluassistenttina.
”Olen päässyt Eilakaislan aulapalvelutiimissä työskentelemään erilaisissa yrityksissä. Parasta tässä työssä on vaihtelevuus, koska jokainen päivä on erilainen. Myös se on mahtavaa, kun saa oppia uutta, hallita laajojakin osa-alueita ja tehdä yhteistyötä eri tiimeissä toimivien henkilöiden kanssa. Työssä näkee monipuolisesti koko yrityksen toiminnan.” – Miia, Eilakaislan tiimiläinen
Voiko aulapalveluiden resurssimäärää muokata tarpeen tullen?
Ehdottomasti! Välipalavereissa keskustelemme asiakkaidemme kanssa myös siitä, onko palvelun laajuutta tarvetta muokata suuntaan tai toiseen. Myös yllättävissä tilanteissa pystymme reagoimaan ja räätälöimään palvelukokonaisuutta asiakkaan tarpeisiin.
Sopiiko aulapalvelu vain tietyille toimialoille tai tietyntyyppisille yrityksille?
Monilla voi olla oletuksena, että aulapalveluita hyödyntävät vain tietyn tyyppiset organisaatiot (kuten lakifirmat tai suuret toimistotalot). Näin ei kuitenkaan ole, ja myös meidän asiakkainamme on hyvin erilaisia yrityksiä esimerkiksi asiantuntijatoimistoista säätiöihin ja toimistohotelleihin.
Lisäksi aulapalvelut eivät ole vain suurten yritysten juttu, vaan palvelu soveltuu yritykseen kuin yritykseen koosta riippumatta, mikäli tarve tälle nähdään. Kuten aiemmin mainittu, aulatyöntekijän työnkuvaa ja resurssimäärää voi räätälöidä yksilöllisesti. Aulapalveluita hyödynnetäänkin paitsi useilla toimialoilla ja myös eri kokoisissa yrityksissä.
Miten aulapalvelun sujuvuudesta ja laadusta huolehditaan?
Sovimme yhteistyön alussa asiakkaamme kanssa seurantaan ja mittaamiseen liittyvistä käytännön asioista. Yleensä pidämme tietyin väliajoin palavereita yhdessä, jotta palvelun sujuvuutta voidaan seurata ja mahdollisista tulevista muutoksista, tarpeista ja toiveista tiedetään ja näihin voidaan reagoida joustavasti.
Olemme toki yhteydessä myös työntekijöihimme, ja varmistamme heidän tyytyväisyytensä ja viihtyvyytensä työssä.
Heräsikö kiinnostus tai nousiko mieleen muita kysymyksiä? Kysy meiltä rohkeasti lisää tai tutustu aulapalveluihimme tarkemmin oppaasta!
Kirjoittaja Silja Hölttä työskenteli Eilakaislalla henkilöstökonsulttina tiivisti Eilakaislan aulapalvelutiimissä. Siljalla on monipuolinen asiakaspalvelukokemus ja hän haluaa aina varmistaa, että asiakas saa parhaimman hyödyn Eilakaislan palveluista.