Linkkarin merkitys rekrytoinnissa on suurempi kuin koskaan. Se on tärkeä kanava yritysmaailman asukkaille ja etenkin työnhakijoille sekä uusia urasuuntia hakeville.
Mitä huolellisemmin olet tehnyt LinkedIn-profiilisi, jossa on kaikki oleellinen tieto avoinna olevan työpaikan kannalta, sitä todennäköisemmin rekrytointiammattilaiset löytävät profiilisi luo. Tässä blogissa tarjotaan Lindan vinkit ”aloittelijoille” ja heille, jotka hakevat lisää inspiraatiota LinkedIn-postauksiinsa.
Osa 1
Mitä siellä Linkkarissa voi ylipäätään tehdä? Mitä siellä KANNATTAA tehdä? Ollakko vain passiivinen seilailija vai aktiivinen vaikuttaja. Tämä saattaa olla monelle sitä yksikertaisinta itsestäänselvyyttä, mutta pidetään huoli, ettei kenellekään jää epäselväksi:
📨 Postaa. Julkaise LinkedIn-profiilillasi relevanttia tekstisisältöä, kuvia tai videoita.
👍 Tykkää ja kommentoi. Jos tykkäsit toisen julkaisusta, tykkää siitä. Jos sinulla on julkaisuun liittyen jotain sanottavaa, kommentoi se julkaisuun. Sen takia niitä postailuja postaillaan. 😉
🗣 Jaa. Jakamalla toisen sisältöä jaa-napista ja lisäämällä kylkeen vielä kommentin varmistat, että mahdollisimman moni omista kontakteistasi näkee kyseisen julkaisun.Osa 2
Seuraavaksi mennään syvemmälle ja haetaan inspiraatiota omien postausten luomiseen:
- Älä tee mitään väkisin: Tuota sisältöä siitä, josta sinä haluat kertoa.
- Mistä aiheista sinulla on sanottavaa ja puhuttavaa: Mitkä teemat tai aiheet esim. työelämässä ja omalla alallasi tuntuvat sinulle tärkeiltä?
- Kerää ideoitasi ja ajatuksiasi ylös, kun niitä tulee: Jalosta ajatuksesi/”suttutekstisi” sellaiseksi, jota haluat julkaista.
- Pyydä rohkaisua / tukea / palautetta työkavereiltasi: Tämä, voi auttaa etenkin aluksi, kun et ole vielä täysin varma omista teksteistä.
Ja näin. Helppoa. Jäikö kysyttävää? Voit olla suoraan yhteydessä meihin!
Kirjoittaja Linda työskenteli Senior Recruiterina Eilakaislan tytäryhtiöllä Qasvulla.