Täyden palvelun rakennuskonevuokraamo Cramo on suuri, kansainvälinen yhtiö ja yksi alansa johtavista toimijoista Euroopassa. Suomessa Cramolla on parhaillaan menossa mittava organisaation muutosprojekti, jonka yhteydessä rekrytoidaan lähes 30 uutta työntekijää. Yhdessä Eilakaislan kanssa sopivia asiantuntijoita on onnistuttu löytämään nopeasti.
Organisaation muutosprojektin toteuttamiseen on varattu yhteensä noin kaksi vuotta. Tällä hetkellä ollaan arviolta puolessa välissä.
– Tähän mennessä olemme rekrytoineet jo noin 20 uutta henkilöä ja tarkoitus on rekrytoida vielä noin viisi henkilöä lisää. Perustamme kokonaan uusia tiimejä. Rekrytoimme siis niin esimiehiä, asiantuntijoita kuin kirjanpitäjiäkin, kertoo Cramo Groupin Chief Financial Officer Ville Halttunen.
Henkilömäärällisesti suurien rekrytointien läpivienti ja useiden sopivien kandidaattien etsiminen vaatii rekrytoivalta taholta paljon resursseja. Eilakaisla on vastannut rekrytointiprosessin alkuvaiheesta aina ensimmäisiin haastattelukierroksiin asti, vapauttaen täten Cramolle enemmän aikaa potentiaalisten kandidaattien kartoitukseen.
– Työmarkkinatilanne on muuttunut huomattavasti tässä viimeisen vuodenkin sisällä. Eilakaislalla on omat keinonsa tavoittaa ihmisiä. Se on ollut meille tässä tilanteessa ihan selkeä hyöty, painottaa Cramo Groupin Head of Nordics Shared Services Sanna Sivén.
Hakijalle helppo ja miellyttävä prosessi
Eilakaisla kontaktoi potentiaalisia kandidaatteja muun muassa LinkedInin kautta. Yksi uusista Eilakaislan kautta rekrytoiduista asiantuntijoista on GL Accountant eli kirjanpitäjä Andreas Lindström.
– Eilakaisla oli minuun yhteydessä LinkedInin kautta. He järjestivät hyvin nopeasti videotapaamisen. Rekrytointiprosessi eteni alkuvaiheessa ihan pelkästään Eilakaislan kanssa. Kun etenimme pidemmälle, niin olin yhteydessä myös nykyisiin esimiehiini Cramon puolelta. Lopullinen ilmoitus työpaikasta tuli tämänhetkiseltä esimieheltäni, Lindström muistelee.
– Voin ehdottomasti sanoa, että olen tyytyväinen kaikkeen siihen, miten Eilakaisla oli minuun yhteydessä ja miten työhaastatteluprosessi meni. Kaikki sujui aivan loistavasti ja pääsin tekemään työtä kansainväliseen huippuyritykseen, Lindström iloitsee.
Onnistumisia heti rekrytointiprojektin alussa
Ennen rekrytointiprosessin aloitusta Sivén ja Halttunen tietysti hieman jännittivät, millaisella aikataululla sopivia asiantuntijoita onnistutaan löytämään. Onnistumisia saatiin kuitenkin hyvin nopeasti jo aivan prosessin alussa.
– Odotuksethan olivat tietysti suuret. Siihen liittyy myös aika iso riski, kun yritetään löytää tällainen määrä ammattilaisia. Meillä on ollut hektisiä ja vaikeitakin hetkiä, mutta saimme hyviä onnistumisia todella nopeasti heti projektin alussa. Nämä onnistumiset sitten toivat tietysti uskoa siihen, että kyllä tämä tästä maaliin menee, Sivén hymyilee.
– Voin kyllä tämän projektin perusteella suositella Eilakaislaa. Yhteistyö on ollut oikein hyvää, se on täyttänyt odotuksemme sekä vastannut sitä, mitä lähdimme hakemaankin, Halttunen kiteyttää.
Lue lisää rekrytoinnista >
Pyydä tarjous >